29 zomerfilms om enthousiast van te worden

Voor elk wat wils, van gekke komedies over sociale kwesties en griezelige horror tot de terugkeer van geliefde tekenfilmsuperhelden.

Het zomerfilmseizoen wordt misschien langer, maar er is een voordeel: meer zomerfilms!

hoe groot is de alt rechts

Natuurlijk, de zomerfilm kan voor sommige mensen luid schreeuwen, 'splodey blockbusters, maar er is meer variatie in het seizoensaanbod dan op het eerste gezicht lijkt. De premières van deze zomer variëren van langverwachte stripfilms tot politieke documentaires tot langverwachte sequels ( Ongelooflijk , iedereen?). Er is voor elk wat wils, of je nu de engste horrorfilms van het jaar wilt zien, wil genieten van een heel vreemde komedie over sociale kwesties, of je wilt koesteren in de glorie van een stelletje kick-ass dames die een overval rocken.

En dus heeft het personeel van Vox-cultuur 29 films verzameld om deze zomer enthousiast over te worden, ongeacht het genre of de schaal. We zien je in de bioscoop.

april

Avengers: Infinity War (27 april)

Dit is het. Avengers: Infinity War is waar 10 jaar Marvel-films naar toe hebben gebouwd, en nu nemen de machtigste helden van de aarde het op tegen de grootste, slechtste schurk ze ooit hebben gezien. Alle superhelden uit de A-lijst van Marvel zijn binnen Oneindige Oorlog , maar er is geen belofte ze komen er allemaal levend uit. —Alex Abad-Santos

Kunnen

RBG (4 mei)

Ruth Bader Ginsburg, die in 1993 werd aangesteld als assistent-rechter van het Amerikaanse Hooggerechtshof, is de laatste tijd ook een soort icoon geworden, vooral voor jonge, vooruitstrevende vrouwen die haar als een held zien. RBG is een ravottende biografische documentaire die haar geschiedenis, haar lange en vruchtbare huwelijk, haar carrière en haar reputatie als andersdenkende met een beetje houding schetst. En RBG verschijnt zelf in de film om over haar leven te praten - en een gemene plank te doen in de sportschool. -TOT lisa wilkinson

Het leven van de partij (11 mei)

Voor deze komedie werkte Melissa McCarthy opnieuw samen met haar man, Ben Falcone - het paar werkte eerder aan films als Tammy en De baas — om een ​​film te schrijven over een vrouw die door haar man wordt gedumpt, terug naar school gaat en in dezelfde collegeklas belandt als haar ontevreden dochter. Falcone regisseerde ook de film, met onder andere Gillian Jacobs, Debby Ryan, Julie Bowen, Adria Arjona en Maya Rudolph (inclusief, blijkbaar, Christina Aguilera als ... zelf). —AW

Inbreken (11 mei)

Hier hebben we een geweldige thriller met in de hoofdrol Gabrielle Union die het heft in eigen handen neemt wanneer een huisinvasie haar kinderen bedreigt. De slogan is Payback is a mother. De kans is groot dat dit je niet interesseert of dat het dat wel is extreem jouw shit. — Caroline Frame

Deadpool 2 ( 18 mei)

Als je van peuken en moord houdt, is de kans groot dat je ervan zult genieten Deadpool 2 , het vervolg op de anti-superheld-superheldenhit uit 2016. Deze keer, Deadpool, de Merc met een mond, is aangesloten door enkele superkrachtige individuen om een ​​andere superkrachtige persoon genaamd Cable te helpen stoppen. Maar zoals bij de eerste film , verwacht niet dat dit supermachtbedrijf de peuken en de moord in de weg staat. —AAS

Mary Shelley (25 mei)

2018 markeert de 200ste verjaardag van de publicatie van Frankenstein , en Mary Shelley komt net op tijd om het te vieren. Het vertelt het verhaal van de 19-jarige Mary — hier gespeeld door Elle fanning — vast komen te zitten op een huisfeest met haar veel oudere echtgenoot Percy Shelley ( Douglas Booth , coiffed to the nines) en zijn dreigende vriend Lord Byron, en, te midden van de daaruit voortvloeiende spanning en verveling, aan het schrijven van het boek dat een genre zou definiëren. De trailer belooft iets grondig donkers, gotisch en bochtigs, waarvan we hopen dat de film goed zal zijn. —Constance Grady

Enkel en alleen (25 mei)

Het productieproces rondom de nieuwste Star Wars film, gecentreerd op de avonturen van een jonge Han Solo, had niet meer verontrust kunnen zijn. De oorspronkelijke regisseurs (Phil Lord en Chris Miller van) 21 Jump Street en De Lego-film fame) werden laat in de productie ontslagen en vervolgens vervangen door Ron Howard , een Oscar-winnaar, maar niet de eerste man waar je aan zou denken voor een Star Wars film. Maar dat alles terzijde, de trailers waren leuk en de cast (inclusief Alden Ehrenreich, Donald Glover, Woody Harrelson en Chewbacca) is gestapeld. — Todd VanDerWerff

juni-

Amerikaanse Dieren (1 juni)

Mix het echte en het geconstrueerde en je krijgt Amerikaanse Dieren , een soort overvalfilm en een waarvan ik nog steeds niet zeker weet of deze niet als documentaire moet worden gecategoriseerd. (In feite verscheen het op het op documentaires gerichte True/False Film Festival een paar maanden na de première van Sundance.) Geregisseerd door Bart Layton , Amerikaanse Dieren vertelt het verhaal van vier jonge mannen die besluiten een van de wildste overvallen in de Amerikaanse geschiedenis te plegen. Waarom zou je je drukmaken? Ze willen natuurlijk graag het geld. Maar eigenlijk zijn ze gewoon verveeld en gefrustreerd door hun schijnbaar doodlopende leven. Als ze een overval plegen, krijgen ze het gevoel dat ze in een film leven - en dat moet beter zijn dan hun gewone bestaan. — AW

Verwant

Films vertroebelen doelbewust feiten en fictie. Wat doet dat met het publiek?

Hotel Artemis (8 juni)

Hotel Artemis zeker ziet er uit veel zoals een John Wick rip-off, met een concept (ziekenhuis voor criminelen) en stijl die lijkt op die actiefilm. Maar dat is helemaal niet erg! Bovendien heeft dit een geweldige opzet: Jodie Foster speelt een vrouw die een exclusief ziekenhuis runt voor criminelen, verstopt in een oud hotel, en ontdekt dat een van hen een ander wil vermoorden. Met een geweldige cast met onder meer Sterling K. Brown, Sofia Boutella, Jenny Slate, Zachary Quinto, Charlie Day, Dave Bautista en, heerlijk, Jeff Goldblum, heeft deze film veel potentie om geweldig te worden. —AW

Oceaan 8 (8 juni)

Eindelijk, de lady heist-film die we allebei nodig hebben en verdienen, staat voor de deur. De Ocean's Elf spin-off met Sandra Bullock als Debbie Ocean (ja, ze is familie van Danny Ocean van George Clooney) en een sterrencast met onder meer Cate Blanchett, Anne Hathaway, Mindy Kaling, en, voor het geval je nog niet aan boord was, Rihanna . Wie weet of het goed zal zijn, maar het moet op zijn minst ontzettend leuk zijn. —CF

oranje is het nieuwe zwarte seizoen 4 beoordelingen

Erfgenaam (8 juni)

Erfgenaam is griezelig en angstaanjagend, gefixeerd op het bovennatuurlijke en griezelig als de hel. Met Toni Collette in een onvergetelijke, onbegrensde hoofdrol, Erfgenaam is het beste wanneer het leunt op verontrustende beelden (zoals een huis dat eerst wordt weergegeven als een poppenhuis, of een bevroren, angstaanjagende uitdrukking op een gezicht) om het te laten voelen alsof ijzige vingers achter je staan. Zelfs als het uit de rails loopt, is het een harde film om te schudden, en zoals met recente films zoals Het komt 's nachts en Groene Kamer , het is voorbestemd om de arthouse-horrorhit van het jaar te worden. —AW

The Incredibles 2 (15 juni)

Het heeft lang gewacht op het vervolg op Pixar's elektrische geanimeerde superheldenverhaal uit 2004 De ongelofelijken. Hoewel we allemaal 14 jaar oud zijn, is de familie Parr, ook bekend als de Incredibles, waar we ze voor het laatst hebben achtergelaten: ons aanpassen aan de wereld van superhelden, leren alles te doen terwijl we een gezin zijn, en zorgen voor Jack-Jack, de superkrachtige Parr-baby. Het is onmogelijk om te zeggen welke de moeilijkste taak zal zijn. — AAS

Label (15 juni)

Een Wall Street Journal-artikel was de basis voor deze film, wat je niet zo vaak kunt zeggen. Het artikel (en de film) vertelt het verhaal van een groep vrienden die al tientallen jaren een uitgebreid tikkertje spelen. De resulterende film ziet eruit alsof hij erg leuk (of op zijn minst vermakelijk) kan zijn, met een cast met Jeremy Renner, Jon Hamm, Ed Helms, Jake Johnson, Isla Fisher, Annabelle Wallis, Rashida Jones, Leslie Bibb en Hannibal Buress. —AW

Jurassic World: Fallen Kingdom (22 juni)

De 2015-release Jurassic World was een behoorlijk slechte film, maar de jongen heeft er een hoop geld mee verdiend. Dus hier is een vervolg waarin de regisseur - crackerjack Spaanse lenser J.A. Bayona, van Het weeshuis en Een monster roept - is een behoorlijk belangrijke upgrade van Colin Trevorrow uit de eerste film, maar de verhaallijn lijkt weer een andere variatie op What if dinosaurs, maar dwalend door de moderne beschaving? Het kan dus echt alle kanten op. — TV

juli-

De eerste zuivering (4 juli)

De onverwachte relevantie van de Zuiveren franchise, die snel evolueerde van een standaard eenmalige woninginvasie tot een griezelig vooruitziende voorbode van ons huidige politieke landschap, is altijd ondermijnd door zijn vrolijk nihilisme . Haar visie op een nabije toekomst waarin de hypergewelddadige uitersten van Amerikanen één nacht per jaar worden losgelaten, heeft af en toe vernietigende aanklachten tegen racisme, seksisme en vooral classisme uitgevaardigd. Maar om zijn verrassend goede sociale commentaarspel in het Trump-tijdperk te behouden, zal zijn nieuwste aanbod, een prequel die het begin van de Purge lijkt te schilderen als een echt Amerikaanse genocide, moeten doen wat geen van zijn voorgangers is gelukt: de verleiding weerstaan om te genieten van zijn eigen geweld. — TOT en R en de mijne

Sorry voor het storen (6 juli)

Van kantoorkomedie naar iets als horror, Sorry voor het storen is een raar, grappig en verontrustend speelfilmdebuut van rapper Boots Riley. Het is een waanzinnige satirische komedie met in de hoofdrol Lakeith Stanfield, die een inwoner van Oakland speelt die dringend een baan nodig heeft; uiteindelijk belandt hij bij een telemarketingbedrijf, waar hij succes vindt door zijn witte stem te gebruiken.

Het is een live-wire komedie met een sociaal geweten - een commentaar op ras, arbeid en Amerikaans kapitalisme (ook met Tessa Thompson en Armie Hammer) dat in zoveel richtingen draait dat het het beste is om je gewoon vast te binden en je te laten brengen waar het moet wil dat je gaat. Het gaat om uitbuiting en winst, het is over de fetisjisering van zwarte lichamen en de vernederingen van het wisselen van codes, en het gaat over het opgeven van je waardigheid en proberen liefde te vinden, alles in een vaag dystopische, magisch-realistische verpakking. —AW

Ant-Man en de Wasp (6 juli)

Net als in 2015 volgt Marvel Studios een groot Avengers klapband met de kleinere (letterlijk) kappertjes van de Ant-Man. Alleen deze keer wordt de altijd charmante Paul Rudd in superheldenkunst vergezeld door de Wasp, gespeeld door Evangeline Lilly (die in de eerste Mierenman maar vooral om met haar ogen te rollen toen die Ant-Man tot over zijn hoofd kwam!!!). Het geheime wapen van de film is misschien wel de onderschatte komedieregisseur Peyton Reed, die deze film van de grond af heeft opgebouwd, in plaats van op het laatste moment binnen te komen om het over te nemen van een andere regisseur (zoals hij deed toen hij Edgar Wright verving bij de eerste film). — TV

Achtste klas (13 juli)

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom Achtste klas is zo goed als het is. YouTube-persoonlijkheid en komiek Bo Burnham is, voor zover ik weet, nooit een meisje van de achtste klas geweest, maar hij pakt de ervaring in deze film, die hij schreef en regisseerde. Elsie Fisher schittert als Kayla, die in de laatste dagen van haar hormonale jaar in de achtste klas zit en wanhopig op zoek is naar wat vrienden en zich niet zo'n loser voelt. Haar verhaal levert een ingetogen film op die Kayla's innerlijke leven niet betuttelt, maar Mens weet het hoe het is om je als de rare in de kamer te voelen, zonder idee hoe je erbij moet horen. En als bonus, als je niet naar de middelbare school ging in het YouTube-tijdperk, Achtste klas ’s portret van de adolescentie in het digitale tijdperk zal je dankbaar maken. —AW

Hotel Transylvania 3: Zomervakantie (13 juli)

Lach niet! De eerste Transsylvanië hotel is erg leuk, dankzij de bruisende vaardigheid van regisseur Genndy Tartakovsky met tekenfilmfysica en geanimeerde actie, evenals enkele stevige grappen. De tweede was niet helemaal op dat niveau, maar het was nog steeds erg leuk. En deze derde film belooft een stel van je favoriete monsters op zomervakantie te sturen, wat net genoeg is om een ​​stel perfect tempo grappen van Tartakovsky op te hangen. — TV

Wolkenkrabber (13 juli)

De steen? En Neve Campbell? In een pseudo-remake van beide Het torenhoge vuur en De hard ? Je zou kunnen vragen: Waarom? op die vraag. Maar we vragen, waarom? niet ? - TV

Mama Mia! Daar gaan we weer (20 juli)

Mijn mijn, hoe kunnen we Cher weerstaan? —CF

Missie : Onmogelijk - neerslag (27 juli)

De beste zomeractie-franchise is terug met zijn zesde deel, opnieuw met in de hoofdrol de onvermoeibare Tom Cruise die allerlei belachelijke stunts doet (in deze in een helikopter hangen) als Ethan Hunt, in een poging de CIA te overtreffen. Het grootste deel van de cast is terug, waaronder Rebecca Ferguson en Simon Pegg, en als de reeks van overwinningen standhoudt, wordt dit een van de meest glorieus leuke films van de zomer. —AW

Teen Titans G of ! naar de film (27 juli)

De Cartoon Network-serie Teen Titans G of ! is een rauwe, ongegeneerde gekke geanimeerde DC-spin-off die sterk leunt op komedie, met name van de meta en zelfreferentieel variëteit (waardoor het een verrassend controversiële serie is geworden onder sommige DC-die-hards). Dat maakt het een spannend vooruitzicht voor de behandeling op groot scherm, en wat we hebben gezien van Teen Titans G of ! naar de film wijst op een verfrissende bereidheid om te kleuren (met echt, echt heldere kleurpotloden) buiten de lijnen van het live-action DC-filmuniversum. Na het realiseren van alle andere DC-helden (inclusief Superman, ingesproken door Nicolas Cage in a typisch meta beetje casting ) hun eigen films hebben, wilden de Teen Titans hun eigen debuut op het grote scherm maken - en daarbij de vierde muur doorbreken. -G verjagen TOT oski

augustus

Christopher Robin (3 augustus)

De echte Christopher Robin Milne worstelde zijn hele leven om zich te scheiden van het fictieve jongetje dat zijn naam droeg, in de beroemde Winnie de Poeh boeken van Milne's vader, A.A. Milne. Vertelt die gecompliceerde geschiedenis Disney's kijk op een volwassen Christopher Robin die opnieuw wordt bezocht door die gekke oude beer? Natuurlijk niet - en Milne voelde zich altijd een beetje ongemakkelijk bij de commercialisering van de boeken van zijn vader. Maar probeer niet in tranen uit te barsten als je de bekende stem van Poeh in de trailer hierboven hoort! Je hebt ons weer, Disney Corporation! — TV

De spion die me dumpte (3 augustus)

Mila Kunis en Kate McKinnon werken samen als beste vrienden die zich in ernstig gevaar bevinden wanneer iemands ex (Justin Theroux) al die tijd een spion blijkt te zijn geweest. Met zo'n cast en concept lijkt het ongeveer net zo goed een nazomer-shot van plezier. —CF

de Mego (10 augustus)

Het boek van Steve Alten Meg werd gepubliceerd in 1997, en het uitgangspunt van de man versus de gigantische prehistorische haai had velen speculeren dat een filmversie de volgende zou kunnen zijn Jurassic Park . Welnu, 21 jaar na publicatie is het boek eindelijk een film, en het is veilig om te zeggen dat met Jason Statham als die man en een computergegenereerde gigantische prehistorische haai als de gigantische prehistorische haai, we een nieuwe koploper hebben voor Best Picture op de Oscars. — TV

Crazy Rich Aziaten (17 augustus)

Gebaseerd op een roman van Kevin Kwan, Crazy Rich Aziaten is een kijkje in het luxe leven zonder de verlammende angst voor schulden of economische depressie (denk aan: de beste delen van) De duivel draagt ​​Prada of Seks en seks t hij Stad ) die al die rijkdom en weelde in de handen van Aziatische mensen legt - mensen die de Amerikaanse cinema vaak niet heeft opgenomen, laat staan ​​​​zich heeft voorgesteld als rijk, kosmopolitisch en materialistisch. Het boek waarop deze film is gebaseerd, heeft er geen moeite mee om in de schuimige, roddels, melodramatische wereld van stinkende rijke Chinese families te duiken en de jonge vrouw die de pech heeft dat ze er middenin zit. — AAS

die het vice-presidentiële debat leidde

Magere man (24 augustus)

De grootste collectieve mythe van het internet, de Slender Man, heeft geïnspireerde brandstichting , is veranderd in een groot fenomeen van webseries , waarnaar schuin wordt verwezen in tal van horrorfilms zoals De lange man , en geprofileerd in een HBO-documentaire, Pas op voor de slanke man , over twee echte tieners die in zijn naam een ​​beroemde poging tot moord deden. Ongelooflijk, het heeft Slendy een vol decennium gekost om de titel van zijn eigen horrorfilm te maken - een vreemd late kijk op onze spichtig bewapende rattenvanger die zou kunnen onthullen hoe fragmentarisch de Slender Man mythos is. Toch, voor alle Slender Man-comletisten die er zijn, is hier iets waar je naar kunt kijken. — MET

De kleine vreemdeling (31 augustus)

Een still van De kleine vreemdeling.

Focusfuncties

Er is nog niet veel over bekend De kleine vreemdeling buiten zijn verleidelijke cast, waaronder Domhnall Gleeson, Ruth Wilson en Will Poulter. Wat is bekend is dat het een bewerking is van Sarah Waters' buitengewoon meeslepende gothic-roman uit 2009 met dezelfde naam. Waters kent haar weg in historische genreverhalen (haar roman Vingersmid werd aangepast in de onweerstaanbare erotische thriller van 2016 de dienstmaagd ), en De kleine vreemdeling wikkelt fascinerende ideeën over klasse, geslacht en de aard van het kwaad in een spookverhaal dat zich afspeelt in het naoorlogse Groot-Brittannië; in handen van regisseur Lenny Abrahamson, die regisseerde 2015's Kamer , het zou iets heel bijzonders kunnen zijn. -NEE