3 tips om op ijs te lopen: loop als een pinguïn

Met een polaire vortex die opdoemt boven het Midwesten, is een goed moment om binnen te blijven. Maar als u naar buiten moet, houd er dan rekening mee dat lopen op ijzige oppervlakken speciale aandacht vereist om uitglijden en vallen te voorkomen.

Watervallen zijn de derde belangrijkste oorzaak van onbedoelde sterfgevallen . Met sneeuw en ijs in het noordoosten van de komende dagen, is het goed om een ​​plan te hebben om overeind te blijven. En het is ook nog een makkelijk plan: loop als een pinguïn.

Ziet het er gek uit om over straat te waggelen? Absoluut. Maar probeer het eens - pinguïns hebben tenslotte een behoorlijke hoeveelheid ervaring om zich staande te houden op ijs en kunnen ons misschien iets leren.



Houd je knieën los. Strek de armen naar de zijkant om je evenwicht te bewaren en je zwaartepunt te verlagen. Houd je handen uit je zakken, zodat je je val met je handen kunt breken als je begint uit te glijden. Door je voeten een beetje uit te spreiden - zoals een pinguïn - terwijl je op ijs loopt, vergroot je je stabiliteit.

Als we lopen, wordt het vermogen van onze benen om ons gewicht te dragen halverwege de pas gesplitst. Om op ijs te lopen, houdt u uw zwaartepunt boven uw voorste been. Neem korte passen of schuifel voor stabiliteit.

Als je achterover valt, doe dan een poging om je kin in te trekken, zodat je hoofd de grond niet raakt. Probeer ook een bal te vormen en de spieren te ontspannen. U zult zich minder blesseren als u ontspannen bent. Ook het dragen van een zware, volumineuze jas zal je dempen als je zou falen.

De sleutels tot de pinguïnwandeling zijn eenvoudig: strek je armen (eh, vleugels) naar je toe, buig je knieën en schuif heen en weer terwijl je vooruit gaat (in plaats van grote stappen te nemen). Dit alles zal helpen om je zwaartepunt te behouden in een verraderlijk klimaat - het soort omgeving waar pinguïns al eeuwenlang bestaan.