Lang woon-werkverkeer maakt je dik, moe en ellendig

(Shutterstock.com)

Dit artikel maakt deel uit van een serie over het verleden, heden en de toekomst van het woon-werkverkeer in Amerika .

Veel Amerikanen zijn geobsedeerd door dingen uit te roeien die ons ongezond maken - zelfs tot overkill. We ontgiften, we vermijden gluten, we bedenken te ingewikkelde bewegingsregimes (ook al zijn deze) allemaal onnodig ).

En toch lijken we er om de een of andere reden geen probleem mee te hebben om elke doordeweekse dag een simpele activiteit uit te voeren die gepaard gaat met zwaarlijvigheid, hoge bloeddruk, slapeloosheid en algemeen ongelukkig zijn.



Die activiteit is woon-werkverkeer - of op zijn minst alleen woon-werkverkeer met de auto.

woon-werkverkeer kaart

hoeveel mensen laten hun verstandskiezen verwijderen?

Ongeveer 85 procent van de Amerikanen gaat met de auto naar het werk en besteedt gemiddeld 50 minuten heen en terug op hun achterste zitten. Gezien alles wat we onlangs hebben geleerd over de gezondheidsproblemen die verband houden met de hele dag zitten op het werk , is het misschien geen grote verrassing dat een lang zittend woon-werkverkeer ook wordt geassocieerd met verschillende gezondheidsproblemen, waaronder obesitas.

VerwantDe totale dominantie van de auto in het Amerikaanse woon-werkverkeer

Maar wat misschien een verrassing is, is hoe dramatisch een lang woon-werkverkeer van invloed is op het zelfgerapporteerde welzijn, stress en algehele tevredenheid van mensen met het leven - als je het alleen doet.

Meer dan twee uur van uw dag aan woon-werkverkeer besteden — as 8,3 procent van de Amerikaanse arbeiders nu doet – zal u waarschijnlijk ongelukkig maken. Maar er is onderzoek dat suggereert dat het veel minder ondraaglijk wordt als je het met andere mensen doet.

Hoe lang woon-werkverkeer tot obesitas leidt?

verkeer

(Getty-afbeeldingen)

Het verband tussen lange ritten naar het werk en een slechte gezondheid is in een aantal gevallen opgedoken verschillende studies (zie dit Leisteenartikel door Annie Lowrey voor één uitstekend overzicht).

'We hebben geconstateerd dat mensen die langere afstanden afleggen, minder fit zijn, meer kans hebben op obesitas en slechtere stofwisselingsresultaten hebben dan mensen met kortere afstanden', zegt Christine Hoehner, een arts in het Barnes Jewish Hospital in St. Louis.

Hoehner voerde een studie van 4.297 Texas-werknemers en ontdekten dat degenen met lange woon-werkverkeer (meer dan 20 mijl) hogere bloeddruk en hoge bloedsuikerspiegel hadden dan degenen met korte woon-werkverkeer (0 tot 5 mijl).

Maar toen onderzoekers verder peilden, ontdekten ze dat het niet het woon-werkverkeer zelf was dat mensen dik maakte. In plaats daarvan was het het feit dat forenzen minder snel aan lichaamsbeweging deden. Wanneer de onderzoekers voor deze variabele corrigeerden, verdwenen de effecten grotendeels.

De meeste mensen lijken hun wilskracht om te oefenen te verliezen nadat ze in het verkeer hebben gezeten

Op het eerste gezicht klinkt dit misschien als goed nieuws. In theorie kunnen de negatieve effecten van woon-werkverkeer worden tegengegaan - zolang je maar thuis sport.

Helaas is de trieste waarheid dat de meeste mensen hun wilskracht om te oefenen lijken te verliezen nadat ze lange tijd in het verkeer hebben gezeten. Econoom Thomas James Christian geanalyseerd gegevens van de American Time Use Survey en ontdekten dat mensen die meer tijd besteedden aan het woon-werkverkeer consequent minder tijd besteedden aan trainen, slapen en eten maken thuis. Ze waren ook meer geneigd om 'niet-kruidenierswaren' te kopen (d.w.z. fastfood of afhaalmaaltijden).

Interessant is dat lange woon-werkverkeer eerder tot dit 'gezondheidsbevorderende gedrag' leidt dan lange werkdagen alleen. Het lijkt erop dat er iets specifieks aan de hand is met een lange reis naar het einde van een werkdag die ons de wilskracht ontneemt om te sporten of goed te eten.

Wat meer is, zelfs als je doen bewegen, zijn er nog steeds aanwijzingen dat woon-werkverkeer op andere manieren slecht kan zijn voor uw gezondheid. Hoehner ontdekte dat mensen met lange reistijden vaak een hogere bloeddruk hadden - zelfs na controle voor lichaamsbeweging. En een opinieonderzoek van 173.581 Amerikaanse werknemers ontdekten ondertussen dat degenen die meer dan een uur enkele reis pendelen, meer kans hebben op chronische rug- of nekpijn.

Lange pendels maken ons ook ellendig

trieste forens

(Shutterstock)

Zelfs als we zwaarlijvigheid en bloeddruk buiten beschouwing laten, maakt woon-werkverkeer ons op allerlei andere manieren ongelukkig.

'Van pendelen zijn we duidelijk gestrest', zegt Britse transportonderzoeker Daniel Newman , wijzend op verschillende onderzoeken — waaronder a studie van 21.000 werknemers in Zweden - die een verband hebben gevonden tussen langere woon-werkverkeer en hogere niveaus van chronische stress. (Dit zou kunnen verklaren waarom woon-werkverkeer leidt tot een hogere bloeddruk, hoewel dat niet zeker is, aangezien we nog steeds geen hard bewijs hebben dat chronische stress veroorzaakt in feite hypertensie .)

ik heb een kassiercheque per post ontvangen

Een van de redenen waarom woon-werkverkeer zo stressvol is, economen zeggen: , is de onvoorspelbaarheid en het gebrek aan controle. Je brengt niet alleen veel tijd door in je auto, maar je krijgt ook te maken met stress als je in de file staat en je zorgen maakt dat je te laat op je werk komt of je kind ophaalt.

Mensen met lange reistijden melden dat ze meer uitgeput zijn en beoordelen hun algehele welzijn dagelijks lager

Woon-werkverkeer schijnt ook verschrikkelijk te zijn voor onze slaap. Zowel de Zweedse studie als een studie van forenzen op de Long Island Rail Road ontdekte dat mensen met lange reistijden minder slapen, terwijl uit de Zweedse studie ook bleek dat ze aangeven meer uitgeput te zijn en hun algehele welzijn dagelijks lager beoordelen.

Het wordt erger. Uit de Gallup-enquête bleek ook dat mensen met langere reistijden aangeven meer tijd te besteden aan piekeren, zich minder goed uitgerust te voelen en minder plezier in het leven in het algemeen te ervaren. Eindelijk, in een recente Britse regering studie , werknemers die langer dan een uur pendelen, gaven aan zich angstiger, minder gelukkig en minder tevreden met het leven te voelen, en waren minder geneigd te verklaren dat hun dagelijkse activiteiten als geheel de moeite waard waren.

Hoe u uzelf kunt redden van een vreselijk woon-werkverkeer?

fietsen

(Getty-afbeeldingen)

Als het om lichamelijke gezondheid gaat, is er goede reden om aan te nemen dat wandelen, fietsen of zelfs het openbaar vervoer op de lange termijn gezonder is dan autorijden.

VerwantFietsen of lopen naar je werk maakt je gelukkiger en gezonder

Een recent Britse studie , ontdekten bijvoorbeeld dat forenzen die andere vormen van vervoer gebruiken dan alleen autorijden, gemiddeld 1 tot 2 procent minder lichaamsvet hadden – en een lagere kans op obesitas – zelfs bij (niet woon-werkverkeer) sporten, leeftijd en andere gezondheidsproblemen. factoren werden in aanmerking genomen. Dat dit gold voor mensen die de trein of bus namen, suggereert dat simpelweg elke dag naar een station lopen of stoppen aan een van beide uiteinden van je woon-werkverkeer, op de lange termijn een verschil kan maken.

Onderzoek toont aan dat mensen de kosten van lang woon-werkverkeer onderschatten en de voordelen overschatten

Natuurlijk is autovrij woon-werkverkeer in de Verenigde Staten voor de overgrote meerderheid van de mensen niet echt een optie. Veel steden hebben niet de infrastructuur voor openbaar vervoer om andere opties haalbaar te maken. De woningen en werkplekken van veel mensen dicteren eenvoudigweg dat ze moeten rijden.

Maar ook als dat voor jou het geval is, kun je ervoor kiezen om dichter bij je werk te gaan wonen. Onderzoek toont aan dat in termen van hun geluk op de lange termijn, veel mensen de kosten van een lange reis naar het werk onderschatten (alle tijd die ze eraan opofferen) en de voordelen (een groter huis of een mooiere buurt) overschatten. Sommige economen berekenen dat je een salarisverhoging van 40 procent nodig hebt om een ​​extra uur reistijd per dag te rechtvaardigen.

En waar u ook woont, er is iets verrassends dat u kunt doen om uw auto minder ellendig te maken: carpoolen.

Carpoolen is in de VS sinds 1970 snel afgenomen. Dat is jammer, want er zijn aanwijzingen dat het een veel leukere vorm van woon-werkverkeer is.

carpoolkaart

In 2006 hebben de economen Daniel Kahneman en Alan Krueger keken naar hoeveel tijd mensen besteedden aan het doen van een verscheidenheid aan dagelijkse activiteiten, en hoe gestrest, blij, verdrietig en bezorgd ze zich voelden terwijl ze ze aan het doen waren. Over het algemeen stond woon-werkverkeer helemaal onderaan, lager dan huishoudelijk werk en kinderopvang, en helemaal daar beneden met werken.

Interessant is echter dat wanneer het woon-werkverkeer van mensen enige vorm van sociaal contact inhield - of ze nu carpoolen of chatten in de trein - het naar het midden van de ranglijst schoot, met beoordelingen vergelijkbaar met dutten, tv kijken of praten aan de telefoon.

Deze verrassende bevinding wijst op wat sommige experts geloven dat het diepere psychologische probleem is met een langer woon-werkverkeer. 'Hoe langer je reist, hoe minder tijd je hebt om te socializen en vrienden te maken, of door te brengen met dierbaren', zegt Newman.

Het grootste probleem met een lange woon-werkverkeer is niet per se dat je gaat zitten of gestrest bent in het verkeer. Zoals Nick Paumgarten het in een uitstekend New Yorker-artikel uit 2007 over woon-werkverkeer :

1-13-16 powerball-nummers

Als u met de auto reist, gaat u niet met de kinderen om, slaapt u niet met uw partner (of iemand anders), voetbalt u, kijkt u voetbal, geeft u voetbalcoaching, maakt u geen ruzie over politiek, bidt u in een kerk of drinkt u niet in een bar. Kortom, je brengt geen tijd door met andere mensen. De twee uur of meer vrije tijd die door de invoering, in het begin van de twintigste eeuw, van de achturige werkdag werden toegekend, worden nu in eenzaamheid doorgebracht. Je hebt bekerhouders voor gezelschap.