Het Wolverine-dieet

Ik at spek zonder aan te komen (maar misschien heb ik mijn nieren pijn gedaan)

Een hele week lang heb ik me verspild aan koekjes, ijs en spek. Mijn gewicht is natuurlijk normaal gesproken ballonnen op zo'n dieet. Maar ik ben geen kilo aangekomen tijdens deze heerlijke week. Deze twee eenvoudige strategieën maakten het verschil: wanneer ik at en de trainingen die ik deed voorafgaand aan binging.

Zeker, deze schijnbaar hedonistische daad van zelfvernietiging had een doel. Ik benadrukte niet alleen de grenzen van mijn Obamacare-verzekering; ik was aan het testen cult bodybuilding theorie dat oefening en timing belangrijker zijn bij het cultiveren van een zwempaklichaam dan de totale hoeveelheid geconsumeerd voedsel. Met andere woorden, niet alle calorieën zijn gelijk.



Het vakantieseizoen bood een perfecte gelegenheid om een ​​dergelijke theorie te testen, aangezien duizenden feestgangers zich tegoed doen aan stapels snoep, klagend over de lelijke bobbel die onvermijdelijk het gevolg zal zijn van hun verval in wilskracht. Als ik weet dat ik dankzij dit experiment mijn haar-trigger-impuls niet kan beheersen om op een feestje peperkoekkoekjes te eten, kan ik mijn trainingsroutine veranderen om de schade op te vangen.

Greg, dat is gek. Niemand die bij zijn volle verstand is, zou dat ooit doen.

Dit was niet mijn idee. Ik werd geïnspireerd door 's werelds grote actiesterren.

'Vroeger ging ik naar The House of Pies en at 's avonds taarten,' herinnert zich zevenvoudig Mr. Universe-winnaar en voormalig gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger. Hoewel hij en zijn trainingspartner de wetenschap destijds niet begrepen, in de jaren zeventig, 'voelden we instinctief dat we de taart nodig hadden.'

Liefhebber van blote borsten en professionele stripheld Hugh Jackman is ook een fan van calorieën - en koolhydraatrijke diëten na een lange periode van vasten. Hij vertelde Oprah dat hij, om in vorm te komen voor Wolverine, een... verbazingwekkend 6.000 calorieën per dag. In een ander interview sprak hij uitgebreid over zijn vastenregime om 8:16 (8 uur eten na 16 uur vasten):

Dit is in feite de tweede keer in twee jaar Ik heb met succes een carb-zware bodybuilding-routine gerepliceerd. De eerste keer had een toevalstreffer kunnen zijn, dus besloot ik tijdens de feestdagen een iets andere versie te testen. Hoewel ik deze keer het positieve resultaat verwachtte, is het toch een beetje verbazingwekkend om elke dag in de spiegel te kijken nadat je je vuisten vol boterhammen ijs in je mond hebt gestopt en geen verschil ziet.

Dus, wat is het protocol?

Het zogenaamde 'Wolverine-dieet', genoemd naar de film van Hugh Jackman X-Men karakter, is slechts een algemeen recept voor nuchtere weerstandstraining. Omdat ik wat structuur in de routine wilde, heb ik het protocol van ' Magere winst ,' dat een matige schare fans ontwikkelde vanwege zijn grondige instructies.

Er zijn vier grote elementen van de strategie:

niet doneren aan het leger des heils

1) Intermittent fasting: 18 uur vasten en 6 uur 's avonds eten.

2) Olympisch tillen om de andere dag, gevolgd door een vetarme, koolhydraat- en eiwitrijke eetbui

3) Op rustdagen eet ik een vetrijk, koolhydraatarm dieet

4) Mijn training is een zware weerstandstraining van werken met een lage rep tot falen (wat betekent dat ik de laatste rep fysiek niet kan doen). Ik koos voornamelijk voor Crossfit-stijl weerstandstrainingen, met Olympische halters en gewogen gymnastiekoefeningen.

Wat waren de resultaten?

Zeven dagen lang schommelde ik rond de 144 pond en 17 procent lichaamsvet. Elke avond kwam ik ongeveer twee pond aan door mijn gezicht vol te proppen, en verbrandde het er de volgende dag weer af.

Tijdens het Wolverine-dieet was er een dag waarop ik wat zwaarder en vetter werd. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen waardoor ik dik ben geworden, heb ik verdachte het was omdat ik de fout maakte om tijdens mijn eetbui een sapje te drinken.

Mijn gewicht elke dag dat ik op het Wolverine-dieet zat

PB en andere sappen zijn bedrieglijk bergen suiker vermomd als gezondheidsdranken. Ze veroorzaken een bloedsuikerpiek in tegenstelling tot alle andere koolhydraten die ik eet. Als ik moest kiezen, zou ik elke dag met een milkshake over sappen gaan (op of buiten het Wolverine-dieet).

Je moet gezegend zijn met de genetica van een Griekse god. Dit is niet normaal.

Laten we duidelijk zijn: ik heb de stofwisseling van een katatonische gerbil. Normaal word ik al dik als ik naar ijs kijk. Ter voorbereiding op een ander dieet dat ik in december heb geëxperimenteerd, stond ik mezelf toe hetzelfde voedsel te eten, maar zonder een ingewikkeld fitnessprotocol. Mijn gewicht steeg in twee weken tijd 14 pond.

ik kreeg covid na mijn vaccin

Elke dag mijn gewicht Ik probeerde het Wolverine-dieet zonder het fitnessprotocol

Oké, geef me meer details over het dieet en de trainingsroutine

Mijn dagen waren verdeeld over trainingsdagen en rustdagen.

Op trainingsdagen , had ik als een studente stoner gekauwd in Willy Wonka's Chocolate Factory.

Na een hele dag vasten, ging ik rond 18.00 uur naar de sportschool. Vlak daarvoor zou ik 5 mg vertakte-keten-aminozuren (BCAA's) doseren, waarvan wordt aangenomen dat ze hormonen stimuleren die verantwoordelijk zijn voor het omzetten van koolhydraten in spieren. Ik zou zes periodes van hoge intensiteit intervallen doen in drie sets. Twee minuten lang zou ik alles uit de kast halen in een sprint, springtouw of roeimachine - 30 seconden normale intensiteit en 30 seconden 100 procent.

Waarin verschilt dit artikel van alle andere artikelen?

Dit is de tweede in een reguliere Vox-serie over een beter leven door technologie en wetenschap. Ik, jouw nederige proefkonijn, onderwerp me aan allerlei experimenten om te ontdekken welke praktische tips lezers direct in hun leven kunnen toepassen.

Wat deze serie anders maakt dan traditioneel schrijven over gezondheid, is de nadruk op de technieken van 'quantified self': de wetenschap van zelfverbetering. Geen enkele studie kan u precies vertellen hoe een dieet of bewegingsregime uw specifieke lichaam zal beïnvloeden. Als het om gezondheid gaat, zijn we allemaal individuele sneeuwvlokken.

Tussen de sets door zou ik drie van de volgende dingen doen: gewogen pull-ups, olympische halter-squats, gewogen ringdips, olympische halter-deadlifts en gewogen uitval. Elke keer eindigde ik met een gewogen buikspieroefening (mijn favoriet is hangen) voeten-tot-bar , maar ik heb ook gewogen crunches gedaan). Alles bij elkaar zou ik ongeveer een uur in de sportschool doorbrengen.

Na de training hield ik een dik kindercircus. Ik probeerde mijn carb-dagen vetvrij te houden. Dus als ik me aan ijs zou overgeven, zou ik het combineren met wat (relatief) minder dikmakende koekjes. Normaal gesproken is vet goed in het dempen van de schadelijke piek in de bloedsuikerspiegel van koolhydraten. Maar in dit geval wilde ik een piek. Later op de avond zou ik ervoor zorgen dat ik genoeg lokale seizoensgroenten en mager vlees binnenkrijg.

wie is de band bij de rnc

Ik zou ongeveer zes uur gek worden, meerdere uitstapjes maken naar dessertplaatsen in de buurt van mijn appartement, en ergens 's avonds na de eetbui flauwvallen.

Binge-dagen werden gevolgd door een rustdag . Ik vastte nog steeds overdag, maar het lukte niet. Als ik op rustdagen het vasten verbrak, zou ik superhoog vet worden: varkensvet, kaas of echt vette stukken rundvlees. Gehaktballen zijn positief goddelijk. Ik heb het zelfs geprobeerd met wat koolhydraatarme 'rauwe' chocolade, gemaakt van kokosboter en stevia. Ik zou vredig dromen van het komende eetfestijn dat de volgende dag zou komen.

Ik heb geen tijd om naar de sportschool te gaan. Kan ik thuis sporten?

Ik zou ja willen zeggen, maar ik was niet succesvol met thuistrainingen. Ik heb tijdens het reizen een paar dagen geprobeerd het dieet voort te zetten. Ik deed korte Crossfit-workouts van 15 minuten in mijn hotelkamer. Het lukte niet. Ik ben (veel) aangekomen.

Het kan echter werken als u thuis toegang heeft tot zwaar hefmateriaal. John Kiefer, een fitnesstrainer die de recente rage over het terugladen van koolhydraten populair maakte, lijkt te denken dat trainingen in circuittraining niet het soort hormonale veranderingen bieden die nodig zijn om te veranderen hoe het lichaam koolhydraten omzet in brandstof. Het moet een low-rep weerstandstraining zijn en dat betekent zware gewichten.

Potentieel zou alleen intervaltraining met hoge intensiteit (zoals sprints) kunnen werken, maar ik heb het niet geprobeerd.

Zijn er nadelen?

Heilige cannoli, ja! Vroeger, toen ik een dieet in Wolverine-stijl deed, steeg mijn cholesterol met 31 procent. Dit is een belangrijke reden waarom ik al twee jaar niet met het dieet heb geëxperimenteerd. Het duurde even voordat mijn cholesterol weer op een normaal niveau was. Deze keer bing ik de helft van de tijd voor een derde. Dus toen ik een paar weken later mijn cholesterol controleerde, was het niet ongewoon hoog. Maar ik zou dit nog steeds niet regelmatig doen, omdat de suiker waarschijnlijk slecht is voor cholesterol en schadelijk voor mijn nieren .

Jackman zegt dat hij een veel schonere versie van het dieet doet. In de toekomst zal ik misschien een Wolverine-dieet proberen met zoete aardappelen en rauwe honing in plaats van cake en ijs.

Wat is de wetenschap hierachter?

Het lichaam brengt energie van voedsel, via insuline, over in beide spier en dik . Na een training, vooral een training op vasten met zware gewichten, is de kans groter dat voedingsstoffen worden gebruikt voor spieren.

'Dit is een vrij eenvoudig proces. Als je vast, of calorieën beperkt, en dan ook aan bodybuilding-training doet (meestal glycogeen dat tot op zekere hoogte uitput), ben je in een toestand van glycogeen-uitputting', zei fitnessonderzoeker Eric Helms, die onlangs een uitputtende beoordeling uitgevoerd van bodybuildingstudies. 'Dus als je eet, heb je een grotere capaciteit om energie op te slaan als glycogeen, en zul je minder snel calorieën opslaan als vet. Dat hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van wat je eet.'

Hoe dichter de koolhydraten, zoals suiker zonder vet, hoe beter voor spiergroei. 'De kwaliteit van de koolhydraten is nog best belangrijk. Ik zou wat snelwerkende koolhydraten aanraden en ook wat koolhydraten met een lagere glycemische index, ook met eiwitten,' schreef Kingsbury.

Arnold Schwarzenegger, onwetende voorstander van de vetrijke, intensieve dieetstrategie (Michael Ochs Archives/Getty Images)

De wetenschappelijke literatuur is niet overtuigend. Brad Schoenfeld, assistent-professor bewegingswetenschappen aan de City University van New York en een onderzoeker naar de inname van voedingsstoffen na het sporten zei: 'Geen bewijs dat ik heb gezien, toont veranderingen in het lichaamsvetpercentage van de timing van voedingsstoffen in welke hoedanigheid dan ook - het is een functie van de energiebalans.'

wat betekent een groen lichtzwaard?

Helaas hebben de onderzoeken niet precies gekeken naar het Wolverine-dieet. De typische studie kijkt naar een kleine eiwitshake na een training, niet het soort superintensieve, vastende weerstandstraining in combinatie met een grote suikerrijke energiepiek.

Ik at zeker meer calorieën dan ik normaal doe - ongeveer 1.500 calorieën per dag meer. Jackman eet 6.000. Het zou voor een professor moeilijk zijn om goedkeuring te krijgen om een ​​normale populatie deelnemers door de dagelijkse routine van Jackman of Schwarzenegger te leiden.

Voorstanders van deze diëten wijzen naar vooronderzoek waaruit blijkt dat nuchtere weerstandstraining een meetbare en voorspelde impact heeft op spieropbouw en dat nuchtere training verbrandt tot 20 procent meer lichaamsvet .

Zit er een moraal in dit verhaal of ben je gewoon gek?

Tenzij je traint voor een actiefilm, is het Wolverine-dieet waarschijnlijk niet aan te raden. Maar het is leerzaam om na te denken over wat het betekent voor een dieet.

Als de conventionele wijsheid over calorieën waar was, had ik na dit experiment een bredere spijkerbroek moeten kopen. Maar calorieën zijn gewoon een vorm van energie en het lichaam zet energie anders om, afhankelijk van hoe het wordt gestrest.

Ik at om 'af te vallen'. Nu eet ik om mijn doelen te bereiken, of het nu is om dieper te slapen, zwaardere gewichten te heffen, me beter te concentreren op het werk of sneller te rennen. Door voedsel als functioneel te zien, heeft de eens zo vijandige relatie die ik had met eten, gezond verstand gekregen.